Algemene Voorwaarden

Algemeen informatie

Corendon Airlines draagt zorg voor het luchtvervoer van de persoon, wiens naam vermeld staat op het vervoersbewijs (d.w.z. de vliegticket, of enig ander in kopie afgegeven vervoersbewijs). Een vervoersbewijs (vliegticket) is niet aan derden overdraagbaar. Indien u niet reist met een elektronische ticket, dient u een op uw naam afgegeven vliegticket te kunnen voorleggen gedurende de reis. Indien u reist met een elektronische ticket heeft u het recht op vervoer als de elektronische ticket op uw naam staat en u zich met een identiteitsbewijs desgevraagde kunt legitimeren gedurende de vlucht.

Een geboekte reservering kan niet aan een ander worden overgedragen, of op een andere naam worden gezet. Veranderen van de reisroute, reisdatum en tijd kan alleen geschieden als de regels dit toestaan. Indien op verzoek van de reiziger de reisdatum en reisroute worden veranderd en daardoor een prijsverschil ontstaat, dan zal dit voor de reiziger in rekening worden gebracht. Na het verstrijken van de vertrektijd van een vlucht kan de reservering niet worden veranderd, de ticket kan niet worden geannuleerd en geschiedt geen restitutie van betaling.

Terugstorting van een kredietkaartbetaling geschiedt op de rekening van de kredietkaarthouder door de organisatie die de ticket heeft afgegeven. Dit kan een bevoegd verkoopkantoor, een callcenter of een agentschap van Corendon Airlines zijn. Restitutie van een contante betaling kan alleen gedaan worden door de organisatie die de contante betaling heeft ontvangen.

Terugstorting van een kredietkaartbetaling geschiedt op de rekening van de kredietkaarthouder door de organisatie die de ticket heeft afgegeven. Dit kan een bevoegd verkoopkantoor, een callcenter of een agentschap van Corendon Airlines zijn. Restitutie van een contante betaling kan alleen gedaan worden door de organisatie die de contante betaling heeft ontvangen.

Corendon Airlines reserves the right to expand the scope of all paid products and services and/or change their prices at any time without any given reason. No natural or legal person can claim any rights other than the provisions written here. The right to decide on controversial issues belongs entirely to Corendon Airlines. Corendon Airlines data privacy practices and General Conditions of Carriage apply.

 

Veranderen en annuleren van vliegtickets

Reserveringen worden na betaling als voltooid beschouwd. Er wordt geen terugbetaling gedaan als de passagier uiteindelijk niet aan boord is van de vlucht. Annuleringen en wijzigingen van uw ticket worden na het boeken in rekening gebracht bovenop de netto ticketprijs en in overeenstemming met de volgende regels.

Bij annulering wordt de restitutie gebaseerd op de netto kosten van het ticket, waarbij zowel de servicekosten als de brandstoftoeslag niet worden terugbetaald.

Indien de passagier die op het ticket staat vermeld niet bij de vlucht komt opdagen (dit wordt als no-show beschouwd), dan zullen alleen de kosten voor de luchthavenbelasting die tijdens het reserveren in rekening zijn gebracht terugbetaald worden, en dit is geldig voor reserveringen die na 20.02.2020 zijn gemaakt. De servicekosten en de brandstoftoeslag worden niet als deel van deze belastingteruggave beschouwd en worden niet terugbetaald. Deze regel is niet van toepassing voor passagiers die hun ticket via een touroperator hebben geboekt.

Als het aangeschafte ticket door de passagier binnen 24 uur wordt geannuleerd, dan zal de brandstoftoeslag uitsluitend via de website of mobiele applicatie worden terugbetaald. Dit geldt voor alle ticketsoorten. De brandstoftoeslag zal niet worden terugbetaald voor annuleringen die via het callcenter zijn gedaan.

Bij het wijzigen van uw ticket kunt u uw retourvlucht naar dezelfde bestemming wijzigen zonder een prijsverschil te betalen.

Als passagier heeft u het recht om aan te tonen dat Corendon Airlines geen verlies heeft geleden betreffende annuleringskosten of dat het verlies aanzienlijk lager is geweest.

The extra discount applied on return tickets (round-trip discount) will be invalidated and non-refundable if one of the flights is canceled upon the request of the passenger.

En als een gewoon ticket door de passagier wordt geannuleerd of als een passagier die een ticket heeft gekocht niet op de vlucht verschijnt, wordt de betaalde extra service niet terugbetaald.

Extra diensten aangekocht via de website worden niet terugbetaald in geval van boekingen via agentschappen of touroperators waarvoor een terugbetaling wordt gevraagd.

Change If you want to change your purchased flight ticket, the following fee and rules will apply.
  PROMO ECO FLEX PREMIUM
If the remaining time to your flight is more than 1 week Non-refundable Non-refundable 30% fee will be deducted from the price of the original ticket. You can purchase a new ticket by paying the difference in fare. No deduction is made. You can buy a new ticket by paying the difference in fare.
If the remaining time to your flight is between 48 hours and 1 week Non-refundable Non-refundable 50% fee will be deducted from the price of the original ticket. You can buy a new ticket by paying the difference in fare. No deduction is made. You can buy a new ticket by paying the difference in fare.
If the remaining time to your flight is less than 48 hours Non-refundable Non-refundable Non-refundable 50% fee will be deducted from the price of the original ticket. You can buy a new ticket by paying the difference in fare.
Cancel/Refund If you want to cancel your purchased flight ticket, the following fee and rules will apply.
  PROMO ECO FLEX PREMIUM
If the remaining time to your flight is more than 1 week Non-refundable Non-refundable 50% fee will be deducted from the price of the original ticket. The remaining amount is refunded You get 100% refund of the amount you paid for the ticket. 
If the remaining time to your flight is between 48 hours and 1 week Non-refundable Non-refundable 70% fee will be deducted from the price of the original ticket. The remaining amount is refunded You get 100% refund of the amount you paid for the ticket. 
If the remaining time to your flight is less than 48 hours Non-refundable Non-refundable Non-refundable Non-refundable

Non-refundable: %100 penalty will be charged

In geval van annulering, indien van toepassing, zal uw terugbetaling echter plaatsvinden op de ticketprijs; eventueel betaalde Servicekosten en Brandstoftoeslag worden niet gerestitueerd. 

For details of Corendon Airlines Branded Fare changes and cancellation rules that apply before April 1st, 2021, please click here.

Open ticket

Indien uw Corendon Airlines ticket (Eco, Flex, Premium) is opgeschort vanwege de huidige condities kunt u uw ticket wijzigen via de pagina Mijn profiel, welke u kunt bereiken door in te loggen op onze website.

Als er geen geschikte datum of bestemming wordt gevonden, wordt uw ticketprijs zonder enige vermindering terugbetaald.

De regels voor uw open ticket transacties vindt u hieronder:

  •  Uw open ticket moet binnen 1 jaar na de wijzigingsdatum worden gebruikt.
  •  Als u uw ticket wilt wijzigen zodra u een bevestigde vlucht heeft, moet u dit 7 dagen voor of 7 dagen erna doen om prijsverschillen te voorkomen. Passagiers betalen volgens de reisklasse van het geconverteerde ticket. Wanneer u een nieuwe reservering wilt maken en de prijs van de vlucht is lager dan de ticketprijs in uw oorspronkelijke reservering, wordt het verschil niet terugbetaald.
  •  Als u uw open ticket wilt wijzigen, dan kunt u uitsluitend wijzigen maken in uw originele ticketsoort.
  •  Open tickets kunnen niet worden overgedragen aan een andere persoon en de naam van een passagier kan niet worden gewijzigd.
  •  Als u uw open ticket opnieuw wilt gebruiken voor een andere vlucht of uw open ticket wilt annuleren, vragen we u uw boeking te beheren door naar uw account te gaan.

Regels voor open tickets (Open Plus) met retourvlucht:

Als slechts één vlucht van uw retourticket is geannuleerd door Corendon Airlines om operationele redenen en als de andere vlucht wel doorgaat, dan kunt u wijzigingen voor uw ticket aanvragen in overeenstemming met volgende regels:

Uitsluitend als uw uitgaande vlucht is geannuleerd:

U dient vóór aanvang van uw retourvlucht wijzigingen aan te vragen voor uw ticket in overeenstemming met de regels voor 'open tickets'. Als u uw retourvlucht reeds heeft gebruikt, of als uw retourvlucht reeds voorbij is, dan kunnen de wijzigingen slechts aangevraagd worden voor de vlucht die nog openstaat.

Uitsluitend als uw retourvlucht is geannuleerd:

U dient vóór uw vertrek wijzigingen aan te vragen voor uw ticket in overeenstemming met de regels voor 'open tickets'. Als u uw uitgaande vlucht reeds heeft gebruikt, of als uw uitgaande vlucht reeds voorbij is, dan kunnen de wijzigingen slechts aangevraagd worden voor de vlucht die nog openstaat.

Tarieven voor Airport Check-in en Priority Service

Als uw ticket het Eco-tarief of Promo-tarief heeft en u niet online incheckt, kan het zijn dat u op de luchthaven moet betalen voor het inchecken.

Kan variëren of niet beschikbaar zijn, afhankelijk van de luchthavenfaciliteiten. Online inchecken is mogelijk afhankelijk van de luchthaven en is gratis voor alle soorten tickets. Indien u niet online incheckt, kan het zijn dat u moet betalen voor het inchecken op de luchthaven. Op de luchthavens waar online inchecken niet mogelijk is, is het inchecken op de luchthaven gratis.

Hieronder vindt u de toepasselijke tarieven voor Airport Check-in en Priority Services:

Fees Online Luchthaven
Check-in Gratis 10 EUR
Priority Check-in & Priority Boarding 15 EUR 20 EUR

 

 

Ticket Safe

  •  De optie Ticket Safe is een extra service die wij onze passagiers aanbieden om hun reservering tot 48 uur voor de vlucht te wijzigen.
  •  Datum en bestemming kunnen worden gewijzigd. Indien de prijs van de nieuwe boeking hoger is dan die van de oorspronkelijke boeking, wordt het verschil, vermeerderd met kosten en belastingen, aan de passagier in rekening gebracht.
  •  Wanneer u een nieuwe reservering wilt maken en de prijs van de vlucht is lager dan de ticketprijs in uw oorspronkelijke reservering, wordt het verschil niet terugbetaald.
  •  De optie Ticket Safe kan alleen tijdens de reservering worden toegevoegd tegen betaling van EUR 10 per passagier/enkele reis. De optie is zichtbaar voor alle vluchten die 3 dagen na de reserveringsdatum zijn gepland.
  •  Passagiers die positief getest zijn op Covid en hetzelfde boekingsnummer hebben, kunnen profiteren van de rechten die Ticket Safe biedt, mits zij deze optie hebben aangeschaft. Als zij geen Ticket Safe hebben aangeschaft, dan zal de annulering of wijziging worden gedaan in overeenstemming met de Algemene Vervoersvoorwaarden.
  •  Passagiers die positief getest zijn op Covid en hetzelfde boekingsnummer hebben, kunnen profiteren van de rechten die Ticket Safe biedt, mits zij deze optie hebben aangeschaft. Als zij geen Ticket Safe hebben aangeschaft, dan zal de annulering of wijziging worden gedaan in overeenstemming met de Algemene Vervoersvoorwaarden.
  •  De optie Ticket Safe is alleen geldig voor Eco- en Flex-tickets. Het Premium Ticket geeft u het recht om uw reservering tot 48 uur voor de vlucht te wijzigen.
  •  Nee, de service wordt niet terugbetaald als de passagier de reservering annuleert. Indien Corendon Airlines de vlucht annuleert en de Ticket Safe optie niet is gebruikt door de passagier, zal deze worden terugbetaald.

Lock Fare

  •  Lock Fare betreft het recht van de passagier om de ticketprijs voor 72 uur te vergrendelen met een vooruitbetaalde reservering.
  •  De Lock Fare-regels staan hieronder beschreven:
  •  De vooruitbetaling voor Lock Fare bedraagt €10 (per persoon) van de totaalprijs (inclusief belastingen en brandstoftoeslag).
  •  Met de vooruitbetaling wordt de prijs van de geselecteerde vlucht voor de passagier vergrendeld voor 72 uur.
  •  Een prijsverhoging van de geselecteerde vlucht, of de mogelijkheid dat het ticket uitverkocht raakt binnen de gespecificeerde periode hebben geen invloed op de passagier.
  •  Om de aankoop te voltooien en het ticket aan te maken met de vergrendelde prijs, dient de passagier het resterende bedrag binnen 72 uur te betalen door in te loggen bij Beheer uw boeking.
  •  Na Lock Fare kan de passagier de naam, route of datum in de reservering niet wijzigen.
  •  Nadat de aankoop is voltooid, zullen de regels voor dit soort ticket geldig zijn.
  •  Na het betalen van het openstaand bedrag en na het voltooien van het ticketproces, is er geen recht tot annuleren op dezelfde dag.
  •  Als de passagier de betaling niet binnen 72 uur voldoet, dan zal de transactie nietig worden verklaard en zal het bedrag dat is betaald niet worden gerestitueerd.
  •  Lock Fare is geldig voor alle soorten tickets (exclusief Promo-tarief).
  •  Er is geen lidmaatschapsvereiste voor Lock Fare.